Jagad av vildsvin

För snart två veckor sedan var jag hos Kitty och vi skulle ut med hennes hund på en promenad mitt i natten innan vi skulle lägga oss. Vi hade gått kanske 30 meter när Kitty plötsligt rycker åt sig Rex och börjar springa hemåt. Jag såg med förvåning efter henne och undrade vad som for i henne. När jag insåg att hon sprang som om något jagade henne så sprang jag efter och kände paniken som vällde inom mig. Jag hade inte alls någon aning om vad vi sprang ifrån så jag tittade bak för att se vad det var. Men det var mörkt och jag kunde bara se mörka skuggor på vägen.

Det var då jag snubblade på benen och föll handlöst på marken. En skarp smärta for genom kroppen och knäet började bulta. Jag skrek och trodde att jag skulle dö eller bli uppäten av det som jagade oss. Kitty sprang fram till mig och hjälpte mig upp och jag haltade de sista metrarna hem.

Inne berättade Kitty att hon såg ett stort och mörkt vildsvin springa emot oss på vägen. Men att den sedan blev rädd av mitt skrik och vände. Jag såg även hur mina byxor hade spruckit över knäet och avslöjade massor av blod som fick mig att må illa. Det såg ut som att det saknade en bit hud och att ett gruskorn hade borrat sig ner mot knäskålen. Jag plåstrade om mig själv och gick sedan och la mig. Hade väldigt svårt att sova för det gjorde så fruktansvärt ont i knäet den natten. Jag är bara glad att det inte slutade värre.




Efter jag tog den bilden så djupnade blåmärket och sträckte sig över hela knäet neråt mot skenbenet. Usch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0