Otäck dröm




Klev upp klockan nio. Orkade inte ligga i sängen längre. Vågade heller inte somna för jag drömde världens äckligaste dröm som gjorde mig rädd på riktigt.

Jag drömde att jag skulle gifta mig i Dalarna, precis vid deras stora sjö. Jag tror de har en sjö i alla fall, för de hade en sjö i drömmen i alla fall. Jag var i byggnaden jag skulle gifta mig i. Stod i ett ombytesrum och tog på mig min bröllopsklänning.

Min man hade inte kommit än så jag gick ut för att få luft och njuta av den fina morgonen. Det fanns lite höga byggnader och lite träd. Sedan kom pappa ut och sa att jag såg vacker ut. Strax efter det så hörde vi något högljutt som var öronbedövande. Vi såg upp på himlen och såg runt omkring oss men såg inget. Då plötsligt fick vi syn på ett jetplan som gled över den höga byggnaden intill oss och den brann om motorerna. Den gled vidare över oss och kraschade sedan in i skogen typ 1 km från oss.

Vi blev jätte rädda och undrade vad som hade hänt. Men vi blev riktigt rädda och oroliga när vi insåg att fler jetplan kraschade runt om i staden. Det kändes otäckt och pappa sprang in i byggnaden medan jag stod kvar och tittade på förödelsen. Det var då jag såg ännu ett jetplan som kom emot oss.

Jag sprang från platsen och kunde höra hur den kraschade in i byggnaden där jag skulle ha bröllopet och kände hettan från explosionen i ryggen.

Senare i drömmen visar det sig att det är Kina som försöker ta över Sverige tillsammans med några andra mindre länder som Afghanistan och Irak. Min familj och jag planerade en flykt från Sverige. JAg föreslog först att vi skulle åka genom Sverige till Skåne och åka över där till Danmark och sedan åka vidare genom Europa bort från kriget.

Men mamma tyckte att det inte var en bra idé eftersom de kunde förstöra bron och hindra vår flykt. Så därför bestämde vi att åka norrut, åka över till Finland och sedan åka vidare där till övriga Europa som frankrike eller Italien.

Vi började förbereda oss för flykten och packade mat i bilen. Men då kom en invasion av Kineser och Irakier och tog oss till fånga tillsammans med andra familjer. De tog oss till ett gigantiskt fartyg på havet och där såg vi flera tiotal fartyg som guppade på vattnet.

Efter det i drömmen så blev jag lite förvirrad. På något sätt så lyckades vi fångar ta över fartyget och vad som hände sen vet jag inte. För jag vaknade upp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0