Blev bestulen

På väg hem från jobbet så stannade jag till vid ICA för att handla hem mjölk och kattmat. Tänkte använda mig av min hundring som jag fick av pappa i söndags eftersom jag köpte snus och limpa till han. Men den fanns inte kvar där i plånboken. Någon hade tagit den!

När man bor många i samma hem så ska man respektera varandras saker och inte stjäla pengar bara för att man inte har koll på sin ekonomi. Varför ska jag straffas bara för att jag har vett och sparar?

Min plånbok låg på bänken intill micron, men jag ska kunna ha den där utan att någon ska gå och rota i den. Nej... Jag längtar efter den dagen jag kan få flytta och slippa oroa sig om någon ska sno mer pengar från en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0