En sorg

I morse frågade en vän till mig om jag kunde följa med henne till sjukhuset. Själv så stod jag och jobbade och skulle inte sluta förrän 12:30. Men så berättade hon om blödningarna och om den knivskarpa smärtan i magen som hon fick i natt. Och det är inte ett gott tecken eftersom hon är gravid.

Så jag skyndade mig att städa klart och mötte upp henne vid sjukhuset. Hon var rädd och ledsen och jag försökte lugna ner henne. Blödningar kunde ju vissa få i graviditeter.

Efter 2 timmar fick vi reda på att hon hade fått ett missfall. Jag har aldrig sett henne gråta och att få se henne så ledsen gjorde mig ledsen. Jag ringde hennes man som kom och hämtade henne så fort han kunde.

Usch. Jag hoppas de klarar sorgsen och vågar prova att bli gravida igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0