Dag 4 – Mina passioner

Jag har några passioner i livet, sådant som jag brinner för. Saker som får mitt hjärta att klappa lite extra och som gör mig lycklig.


Skriva
Det är en passion som funnits länge hos mig. Redan som barn upptäckte jag glädjen med att skriva och älskade sättet hur ens fantasi kunde skapa allt möjligt. Nu för tiden skriver jag inte lika mycket men jag har fortfarande passionen där. Det finns inget som gör mig lyckligare än att få skapa en berättelse, en saga.


Fotografera
Det är en ny passion som har växt fram. Intresset började växa fram när jag var cirka 16-17 år. Jag började fota med en usel digitalkamera och uppgradera till en liten bättre och började lära mig att redigera i ett gratisprogram. Sedan fick jag min älskade systemkamera och jag känner att detta är något jag aldrig komma sluta älska att göra. Jag kanske inte är lika bra som proffsen, men jag är rätt ny och jag utvecklas ständigt.


Baka/Laga mat
Jag älskar att stå i köket och slänga ihop något gott. Förut var jag väldigt passionerad av att baka. Men nu har jag även börjat brinna för matlagning. Det är något speciellt med att leta upp ett recept, följa det och sedan få smaka på hur de tiotal nästan tjugotal ingredienserna kan bli något magiskt gott som får hela kroppen att le! Nej, jag älskar det. Visst ibland kan man stå där en dag och inte veta vad man ska göra för mat och det slutar med att man slänger in någon färdig mat i micron. Men det mysigaste är att få baka och laga mat med någon man älskar.

Det var mina tre passioner i livet. Sedan finns det många fler saker som jag älskar att göra, men dessa tre är mina passioner. Sånt som jag inte klara mig utan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0