Dag 2 – Min familj

Jag har en stooor familj. Eller inte lika stor som de i "Familjen Annorlunda" som har typ 10 och 13 barn eller vad de nu har.

Jag har sex syskon. Vi är alltså sju barn.

Jag räknas som det mellersta barnet eftersom jag har tre äldre och tre yngre syskon. Mina tre äldre syskon är halvsyskon till mig och mina tre yngre - de har en annan pappa. Under en kort period bodde vi alla sju hemma och jag tyckte inte direkt att det var trångt. Jag tycker bara om att vara med mina äldre syskon.

Minns även att jag var lite jobbig på min storasyster. Jag älskade att leka med hennes smink och rita figurer med hennes röda läppstift på hennes skrivbord.


Tyvärr så kan jag inte direkt säga att jag står mina syskon jätte nära. Men vi står varandra tillräckligt nära för att känna att jag kan vända mig till dem om vad som helst.

Michael, Stefan och Anette heter mina äldre syskon som alla är över 30 år.

Mattias, Maria och Madeleine är min yngre syskon som är mellan 16 och 21 år.

Madeleine som är 16 är döv. Hon har inte alltid varit döv. När hon var några månader gammal så fick hon hjärnhinneinflammation och hade väldigt låga odds att överleva. Men hon överlevde och blev därmed döv.

Ja.. Det var lite av min familj. Är så sjuk att jag inte vet vad jag ska skriva mer. Men det får duga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mablo

om allt och inget

RSS 2.0